Aktualności

Zarejestruj się w biurze prasowym media.xella.pl i otrzymuj najświeższe informacje o firmie Xella Polska, jak i jej produktach Ytong, Silka, Multipor, w tym komentarze analityków, artykuły techniczne, aktualności z rynku materiałów budowlanych i wiele innych.

Poznaj nas bliżej - zobacz nasz firmowy blog: blog.xella.pl

Dwa miliony wyświetleń filmów na kanale Ytong Silka Multipor Polska!

Youtube 2 miliony wyświetleń kanału Ytong Silka Multipor

Ponad dwa miliony wyświetleń filmów i ponad tysiąc subskrypcji kanału Ytong Silka Multipor na YouTube czyni go jedną z najważniejszych, specjalistycznych bibliotek wiedzy wideo dostępnych polskim internautom. To również jeden z największych projektów edukacyjnych poświęconych współczesnemu budownictwu w Polsce. Jednak historia popularyzujących budownictwo filmów tworzonych i publikowanych przez Xella Polska ma już niemal dziewięć lat!

Nasz kanał filmowy na YouTube - historia

Od wiosny 2007 krótkie filmy poświęcone inwestycjom budowlanym można było znaleźć w serwisie internetowym Budowane.pl. Celem nowatorskiego wówczas projektu była prezentacja praktycznego zastosowania technologii Ytong i Silka. Niewątpliwym atutem materiałów wideo osadzonych bezpośrednio na stronie były uzupełniające obraz rzeczowe komentarze specjalistów branży budowlanej.

W tym samym czasie popularyzowała się w Polsce platforma multimedialna YouTube, dlatego od sierpnia 2009 firma Xella Polska stworzyła na niej kanał wideo BudowanePL, znany teraz jako Ytong Silka Multipor Polska.

Xella Polska w ciągu ostatnich sześciu lat opublikowała na swoim kanale YouTube ponad trzysta sześćdziesiąt filmów poświęconych różnym zagadnieniom branży budowlanej w Polsce.

Wielowymiarowy obraz budowy

Kanał Ytong Silka Multipor Polska cieszy się coraz większą popularnością. Pierwszy milion wyświetleń filmów odnotowany został przez liczniki YouTube po czterech latach istnienia kanału, czyli jesienią 2013. Drugi milion wyświetleń filmów na kanale osiągnięty został już w dwa razy krótszym czasie!

- Prowadziliśmy działania content marketingu w czasach, zanim ten termin został tak szeroko spopularyzowany - zauważa twórczyni i realizatorka edukacyjnego projektu wideo, Monika Mychlewicz, Dyrektor ds. Marketingu i Zarządzania Procesami Sprzedaży Xella Polska Sp. z o.o. - Dlaczego wideo? Z prezentacją jednowymiarowego obrazu z procesu budowy domu wiążą się liczne ograniczenia. Budujemy nie tylko w przestrzeni, ale też w czasie. Okazało się, że filmów oczekują osoby zainteresowane budownictwem w Polsce. Średnio w ciągu jednego dnia mamy ponad 1 500 wyświetleń filmów, z czego tylko około 8% jest generowanych poprzez płatną reklamę kontekstową Gogle AdWords. Wyświetlenia filmów generują nam przede wszystkim wyszukiwarka YouTube, opcja proponowane filmy na YouTube oraz odesłania ze stron internetowych, które agregowały materiały wideo. To najlepszy dowód sukcesu naszego projektu.

Filmy prezentują proces wznoszenia domów jednorodzinnych, wielorodzinnych oraz budynków przemysłowych w całej Polsce przy zastosowaniu technologii Ytong i Silka. Wideo uzupełniają wypowiedzi inwestorów, architektów i przedstawicieli firm wykonawczych czy handlowych. Na filmach widzimy też renowacje kamienic, zabytków i poddaszy w budynkach mieszkalnych przy użyciu metody ocieplenia od wewnątrz płytami izolacyjnymi Multipor.

Filmy powstają z myślą o tych, którzy przymierzają się do budowy własnego domu, remontu domu lub mieszkania oraz z myślą o osobach doskonalących umiejętności zawodowe zgodnie z potrzebami stale rozwijającej się branży budowlanej.

- Mogliśmy pozwolić sobie na skromne dofinansowanie projektu filmów edukacyjnych i promocyjnych na YouTube, ale kanał rozbudowywaliśmy różnorodnym contentem wideo cyklicznie i konsekwentnie przez ostatnie lata - opowiada Monika Mychlewicz - Filmy zawsze ściśle wiązały się z innymi działaniami prowadzonymi przez Xella w Polsce, takimi, jak Energomocni, Kompas Budowy, Akademia Kobiet Budujących czy Akademia Murowania.

Zapraszamy na nasz kanał na YouTube